<$BlogRSDURL$>
.


Friday, May 28, 2004

 
زمين لرزه
خوب احتمالاً الان همه مي دونين كه امروز جمعه هشتم خرداد 1383 حدود ساعت 5 عصر تهران لرزيد. من يادم هست كه كمتر از 1 سال پيش هم حدود ساعت 4 تا 5 صبح زلزله اي با تقريباً همين شدت تهران رو لرزوند. خوب به نسبت خيلي شديد لرزيديم و بعضي جاهاي تهران شيشه خونه ها شكست و حتي تو همسايگي نخودسياه هم ظرفهاي چيني يه خونه از توي دكور ريختند و شكستند
اما به يه دليل كاملاً منطقي و مشخص كه همون نزديكي زماني با زلزله بم بود، اين بار مردم خيلي بيشتر وحشت زده شدند
خود من كه به سرعت كيفي رو كه براي اين جور مواقع آماده دارم برداشتم و رفتم بيرون ، شايد تو كمتر از 3 ثانيه با خونواده رفتيم بيرون و تقريباً همه مردم وحشت زده از خونه ها اومده بودن تو فضاي باز
حالا تو مطلب بعدي براتون مي گم كه چي و چطور با خودتون داشته باشيد و هميشه آماده باشه براي اين جور مواقع. فعلاً حرف چيز ديگه اي هست. خوب حالا كه همه مي دونيم مركز زلزله جنوب استان مازندران و 69 كيلومتري شمال غربي تهران بوده. متاسفانه طبيعت اين بار صورت خشن خودش رو نشون داد و باز هم تعدادي از هم نوع هامون زندگيشون رو از دست دادند. عده اي زخمي شدن و تعداد بيشتري بي سرپناه
اما هيچ كدوم از اين اتفاق ها نه در شهر تهران، حتي تو استان تهران هم نيفتاد
همه اينها رو براي چي گفتم؟ عرض مي كنم. حدود نيم ساعت بعد زلزله، تلفنم زنگ زد و وقتي گوشي رو برداشتم صداي آشنا و بيش از حد ترسيده و نگران رو از وسط اروپا شنيدم كه توي چت روم شنيده بود كه زلزله تهران به غرب تهران كه من و خانواده اون ، هر دو همون جا زندگي مي كنيم ، از زلزله كلي آسيب زده و مشخصاً اكباتان نصفش ويران شده!!! خوب من موضوع رو همون طور كه اتفاق افتاده بود توضيح دادم و نگراني رفع شد
اما يه مساله باقي موند
لطمه هاي رواني اين جوربلا هاي طبيعي كمتر از خود بلا نيستن ، حتي از لحاظ وسعت ابعاد بيشتري هم داره،و يكي از اولين اقدامهاي گروههاي امدادي، دادن آرامش رواني به هم حادثه ديده ها و هم به بقيه افراد جامعه اونهاست
حالا اون كسي كه با نهايت بي مسؤوليتي همچين شايعه اي رو ميسازه، يا كسي كه اون رو بدون اطمينان از درستيش پخش ميكنه ، اثر منفيشون كمتر از خود زلزله نيست
عزيز من! اگر نمي توني كمكي كني، لطفاً كاري نكن
زلزله بايد باشه و هيچ گناهي نداره تو ويروني اي كه به بار مياره
اما تو ميتوني نباشي اگه بودنت سود كه نداره هيچي، با نبودنت فرق كه نمي كنه هيچي، حتي ضرر هم داره
بهر حال نخودسياه براي همه انسانها كه به كرامت انسان احترام ميذارن اين اتفاق رو تسليت مي گه و اميدواره ديگه مجبور نشه از اين قبيل اتفاقات بنويسه

|

Powered by Blogger Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com